top of page

טיפ בטיחות  16/24: נהלי הכניסה למנחת ראשון לציון

aguda5

עודכן: 22 בדצמ׳ 2024

מנחת ראשון הוא מהעמוסים בארץ. הבטיחות במנחת ראשון לציון מבוססת על הקפדה יתרה על נהלי הכניסה, היציאה וההקפה במנחת וכן על שידור עיוור על מנת שכלל הטייסים ב CTR יקבלו את התמונה האווירית המלאה.

 

בסופי שבוע :

 

1.      חשוב לזכור שבסופי שבוע, מטוסים מתכנסים למשולש חולות ממערב (תל יונה, שפך, שורק), ממזרח (ראשונים) ובשאיפה, בקרוב, גם מדרום (צומת אשדוד, שורק). תיתכן גם תנועה מינורית שמתכנסת ב CVFR מנטעים.

2.      לבעלי רדיו עם אפשרות האזנה על תדר נוסף, ובפרט אילו שמתכנסים ממזרח ומנתיב ה-CVFR, מומלץ להאזין על תדר המנחת ולקבל ״תמונה אווירית״ עוד לפני הכניסה ל CTR המורחב.  

3.      בכניסה למנחת ראשון יש לדווח במשולש חולות, ולדווח שוב כאשר המטוס חולף מעל המסלול תוך ציון המסלול עליו מתכננים לנחות.

4.      היות שהטיסנים פעילים בסופי שבוע, ההצטרפות היא מעל מרכז המסלול (אסור לעבור מעל מנחת הטיסנים). אם מתכננים לנחות על 18, יש לתאם עם הטיסנים כבר בצלע צולבת, ובהעדר תשובה מידית, לקרוא להם שוב ב-עם הרוח ל 18.

5.      יש להקפיד לזהות מטוסים שממריאים או הולכים סביב. חשוב להקפיד לא ״לחתוך״ מטוסים בהקפה, אלא להשתלב עמם, תוך שמירת קשר עין ותיאום ברדיו.

6.      בהקפה, נדרש לדווח בתחילת צלע עם הרוח, בצלע בסיס ובצלע פיינל תוך ציון המסלול עליו נוחתים. ב-עם הרוח, מומלץ לציין את המספר בהקפה ואת הכוונות (לדוגמה: HHH עם הרוח ל 36, מספר 2, לנחיתה מלאה).    

 

באמצע שבוע :

 

1.      באמצע השבוע, מטוסים מתכנסים למשולש חולות ממזרח וקיימת גם תנועה שמתכנסת בנתיב ה-CVFR מנטעים.

2.      תיתכן תנועה משמעותית בהקפה, לרבות חניכים וטייסים מתרגלים, בפרט בשעות הבוקר.  

3.      לבעלי רדיו עם אפשרות האזנה על תדר נוסף, מומלץ להאזין על תדר המנחת ולקבל ״תמונה אווירית״ עוד לפני הכניסה ל CTR.  

4.      ברירת המחדל בהצטרפות להקפה באמצע השבוע היא כניסה לצלע מתה (מזרחית למסלול), אחרי המטוס האחרון בהקפה (ראו דפיות מצורפות).  רק אם הטייס המצטרף רואה בוודאות שההקפה פנויה הוא רשאי להיכנס ממשולש חולות ישירות לצולבת.

5.      בכניסה למנחת ראשון יש לדווח במשולש חולות ולדווח שוב כאשר חולפים מעל המסלול או נכנסים לצלע מתה, תוך ציון המסלול שעליו מתכננים לנחות.

6.      יש להקפיד לזהות מטוסים שממריאים או הולכים סביב. חשוב להקפיד לא ״לחתוך״ מטוסים בהקפה, אלא להשתלב עמם, תוך שמירת קשר עין ותיאום ברדיו.

7.      בהקפה, נדרש לדווח בתחילת צלע עם הרוח, בצלע בסיס ובצלע פיינל, תוך ציון המסלול עליו נוחתים. ב-עם הרוח, מומלץ לציין את המספר בהקפה ואת הכוונות (לדוג׳ HHH עם הרוח ל 36, מספר 2, לנגיעה).            

 

מצורפות הדפיות הבאות :

·  לצפייה בתרשימי הכניסה למנחת ראשון לציון וההקפה 18/36 בסופ"ש ובאמצע שבוע - לחץ כאן.

·  לצפייה בנהלי הדיווח במנחת ראשון לציון - לחץ כאן.

·  לצפייה בנהלי ההקפה והצטרפות להקפה במנחת ראשון לציון - לחץ כאן.


 זכרו, מנחת ראשון לציון מאד צפוף. הבטיחות במנחת ראשון לציון תלויה בכך שנקפיד על נהלי הכניסה, היציאה וההקפה.

 

 

מנע את הסיכונים בשליטתך וטוס בביטחה

169 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page